Kwalifikacja AU.42

1. Organizowanie procesów wytwarzania wyrobów odzieżowych Kwalifikacje w zawodzie AU.42 - Uczeń: 1) uwzględnia aktualne trendy mody w procesie projektowania wyrobów odzieżowych; 2) sporządza dokumentację wyrobów odzieżowych; 3) ocenia jakość materiałów odzieżowych przed rozkrojem; 4) przygotowuje układy kroju z wykorzystaniem programów komputerowych; 5) dobiera rodzaje warstwowania materiałów odzieżowych; 6) organizuje pracę w krojowni; 7) planuje proces rozkroju materiałów odzieżowych; 8) dobiera metody i techniki rozkroju materiałów odzieżowych; 9) dobiera maszyny oraz urządzenia do rozkroju materiałów odzieżowych; 10) dobiera techniki klejenia elementów wyrobów odzieżowych; 11) dobiera metody zdobienia elementów wyrobów odzieżowych; 12) dobiera metody znakowania i kompletowania wykrojów; 13) planuje zagospodarowanie odpadów materiałów odzieżowych; 14) organizuje pracę w szwalni; 15) określa metody i systemy organizacji produkcji wyrobów odzieżowych; 16) dobiera maszyny szwalnicze i urządzenia do produkcji wyrobów odzieżowych; 17) dobiera maszyny i urządzenia do obróbki parowo-cieplnej; 18) organizuje transport wewnętrzny w przedsiębiorstwie; 19) nadzoruje etapy wytwarzania wyrobów odzieżowych; 20) ocenia jakość gotowych wyrobów odzieżowych; 21) dobiera sposoby znakowania, pakowania i przechowywania wyrobów odzieżowych. 2. Organizowanie działań związanych z marketingiem oraz sprzedażą wyrobów odzieżowych Kwalifikacje w zawodzie AU42 - Uczeń: 1) rozpoznaje potrzeby grup docelowych klientów; 2) opracowuje kolekcje wyrobów odzieżowych; 3) rozpoznaje instrumenty promocji stosowane na rynku mody; 4) dobiera metody promocji kolekcji wyrobów odzieżowych; 5) organizuje pokazy kolekcji wyrobów odzieżowych; 6) organizuje działania związane z kontraktacją kolekcji wyrobów odzieżowych; 7) dobiera metody i kanały dystrybucji wyrobów odzieżowych; 8) planuje działania logistyczne związane z dystrybucją wyrobów odzieżowych; 9) podejmuje działania z zakresu marketingu mody; 10) aranżuje przestrzeń wystawową i sprzedażową salonów odzieżowych; 11) opracowuje koncepcje sprzedaży internetowej; 12) przestrzega zasad kultury sprzedaży; 13) udziela porad w zakresie indywidualnej stylizacji ubioru.