Kwalifikacja TG.13
TG.13. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
1. Utrzymywanie czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych
Uczeń:
- rozróżnia stanowiska pracy w dziale służby pięter;
- rozróżnia rodzaje jednostek mieszkalnych oraz ich wyposażenie;
- rozróżnia rodzaje prac porządkowych;
- dobiera techniki sprzątania w jednostkach mieszkalnych, odpowiednie urządzenia, sprzęt i środki do rodzaju wykonywanych prac porządkowych;
- obsługuje urządzenia i sprzęt do utrzymywania czystości;
- stosuje środki czyszczące i dezynfekcyjne;
- przygotowuje jednostki mieszkalne do przyjęcia gości;
- utrzymuje czystość i porządek w części ogólnodostępnej obiektu;
- przestrzega zasad odpowiedzialności materialnej dotyczącej wyposażenia obiektu i mienia gości;
- przestrzega procedur postępowania z rzeczami pozostawionymi przez gości.
2. Przygotowywanie i podawanie śniadań
Uczeń:
- przestrzega zasad przechowywania żywności;
- przestrzega zasad sporządzania jadłospisów;
- rozróżnia rodzaje śniadań hotelowych;
- rozróżnia metody i techniki przygotowania śniadań;
- dobiera surowce do sporządzania potraw i napojów;
- użytkuje sprzęt i urządzenia pomocnicze do przygotowywania i podawania potraw i napojów;
- przygotowuje potrawy i napoje;
- rozróżnia formy i przestrzega zasad podawania śniadań;
- dobiera formy podawania śniadań do potrzeb gości i możliwości obiektu;
- rozróżnia bieliznę i zastawę stołową;
- stosuje techniki nakrywania stołu;
- dobiera sprzęt i zastawę stołową do ekspedycji śniadań;
- przygotowuje salę konsumpcyjną do obsługi gości;
- stosuje przepisy sanitarno-epidemiologiczne dotyczące sporządzania potraw.
3. Organizacja usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
Uczeń:
- klasyfikuje hotelarskie usługi dodatkowe;
- przestrzega zasad i rozróżnia formy przyjmowania i realizacji zamówień dotyczących usług dodatkowych;
- przyjmuje oraz realizuje zamówienia gości w zakresie usług dodatkowych;
- organizuje usługi dodatkowe zgodnie z zamówieniem;
- sporządza dokumentację dotyczącą przyjmowania i realizacji zamówień dotyczących usług dodatkowych.