Kwalifikacja A.27

A.27. Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej

1. Tworzenie przekazu reklamowego

Uczeń:

1) określa cele przekazu reklamowego;

2) dobiera narzędzia promocji;

3) pozyskuje oraz przetwarza informacje niezbędne do realizacji reklamy;

4) prezentuje informacje reklamowe w formie graficznej, tekstowej i tabelarycznej oraz określa ich przydatność do wykonania reklamy;

5) określa mechanizmy wpływające na tworzenie reklamy;

6) przygotowuje zestaw informacji dotyczących kampanii reklamowej;

7) dobiera środki reklamowe służące do opracowania przekazu reklamowego;

8) dobiera środki prezentacji przekazu reklamowego;

9) stosuje programy komputerowe do gromadzenia i przetwarzania informacji oraz opracowania przekazu reklamowego;

10) stosuje przepisy prawa oraz przestrzega zasad etyki zawodowej, dotyczących tworzenia przekazu reklamowego.

2. Projektowanie środków reklamowych

Uczeń:

1) projektuje różne formy środków reklamowych i innych narzędzi promocji;

2) projektuje elementy systemu wizualnej identyfikacji firmy;

3) stosuje różne formy i środki projektowania reklamy;

4) stosuje przepisy prawa autorskiego i własności intelektualnej;

5) wykorzystuje programy komputerowe w trakcie prac projektowych;

6) prezentuje projekty reklamy produktów i usług.

3. Tworzenie planu medialnego

Uczeń:

1) ocenia projekt przekazu reklamowego przed jego publikacją;

2) dobiera nośniki reklamy do przyjętej strategii reklamy;

3) dobiera media do przyjętej strategii reklamy;

4) ustala czas emisji reklamy w mediach na podstawie określonych wskaźników;

5) sporządza plan przebiegu kampanii reklamowej w mediach zgodnie z przyjętym budżetem;

6) organizuje emisję reklamy w mediach;

7) sporządza dokumenty dotyczące emisji reklamy w mediach;

8) stosuje przepisy prawa oraz przestrzega zasad etyki zawodowej, dotyczących emisji reklamy w mediach.

4. Przygotowywanie środków reklamowych

Uczeń:

1) planuje etapy produkcji środków reklamowych;

2) wykorzystuje wiedzę i umiejętności z zakresu towaroznawstwa do realizacji określonych zadań;

3) sporządza harmonogram przygotowania środków reklamowych;

4) określa metody i techniki produkcji reklamy;

5) dobiera materiały i narzędzia do wykonywania środków reklamowych;

6) sporządza zapotrzebowanie na materiały i sprzęt do produkcji środków reklamowych;

7) obsługuje urządzenia techniczne i korzysta z programów komputerowych do wykonywania środków reklamowych;

8) przygotowuje reklamę w wersji drukowanej i elektronicznej;

9) przestrzega standardów jakości pracy w procesie produkcji środków reklamy;

10) prowadzi dokumentację dotyczącą produkcji środków reklamowych;

11) przestrzega zasad etyki zawodowej podczas produkcji środków reklamowych oraz stosuje przepisy prawa w tym zakresie.

5. Badanie skuteczności reklamy

Uczeń:

1) opracowuje oraz interpretuje wyniki badań rynku reklamy;

2) ocenia jakość produktów i usług reklamowych według określonych kryteriów;

3) określa efektywność reklamy na podstawie ustalonych wskaźników;

4) ocenia skuteczność reklamy na podstawie badań rynkowych;

5) prowadzi badania efektywności reklamy z wykorzystaniem programów komputerowych;

6) prezentuje wyniki badań dotyczących oceny jakości oraz skuteczności prowadzonej reklamy.